חפש בבלוג זה

יום רביעי, 11 בספטמבר 2019

קדימון...וכיצד מצאתי את עצמי בדרך ל"בורדו"

אמא של רעיתי שתחיה החליטה שהגיע העת לבקר את הבת ה"אובדת" במקום משכנה בדרום מערב צרפת...והיות ובתה שתחיה "גיסתי" אחות אישתי חוגג השנה 50, אין יותר מתאים מעכשיו וכרגע לנסוע (לטוס) ולבקר אותה, והיות ואמא של רעיתי (ע') כבר חצתה את גיל הגבורות וכוחה עוד במותניה, החלה הערכות לנסיעה...שאליה צירפה את שתי בנותיה, גיסתי א' שתחייה ורעייתי רונית.
הודעה על הכוונות נשלחה לבת ה"אובדת" שבמקום המצאה לוט בערפל והקשר עמה נעשה אך ורק דרך "דואר הצבי" באמצעות נייר מכתבים כתוב בכתב יד (לא מודפס) ומעטפות (זוכרים שיש דבר כזה), ותוך זמן קצר הגיע מכתב שבו כל הפרטים הנדרשים כדי לתאם את הביקור..., לא הלאה אותכם בפרטים רבים יותר (כי רב הנסתר על הגלוי) וכך מוצאות עצמן : חמותי, רעיתי וגיסתי א' נערכות לנסיעה לאזור דרום צרפת...שמקום המפגש נשמר בסודיות !
איזו אופרציה לביקור של 3 ימים מפגש של שעתיים - 3 שעות ביום...
האחות הצעירה א' מונתה להיות מפקד "המבצע", היא זאת שתוביל, תנהג ותנווט את כל בנות המשפחה בדרכם למפגש עם האחות ה"אובדת" מ'.
וכך מצאו עצמן בנות המשפחה נערכות לביקור...ואני שהבנתי שהקיץ כבר יהיה קשה לנסוע לטייל בחו"ל קפצתי על המציאה שנקראת בדרכי והצעתי לרעייתי להאריך את השהייה על אדמת הנכר לטייל עימי ביחד באזור "בורדו"...והיות והיא רק "חיילת פשוטה" במסע, נגשנו ל"מפקדת" המבצע לקבל את ברכת, שכמובן נענת בחיוב ...!
וכך, ב - 7/9/2019 מצאו הן את עצמן על טיסה של חברת Esey-jet עושות הם את הדרך ליעד בילתי ידוע באיזור "בורדו".
היות והרבה לא ניתן לספר על הביקור אצל גיסתי מ' (מחשש ל"עיין הרע") אפסח עליו ואדלג לטיול שלנו או יותר נכון כיצד אני הגעתי ל"בורדו" להתאחד עם רעייתי שתחיה על אדמת הנכר !

התכנון היה לטוס לפאריס ומשם לקחת רכבת מהירה (TGV) ל"בורדו"...
יצאתי את הארץ בטיסת "ארקיע" לפאריס, עד לנחיתה והגעה לטרמינל 3 בש"ת "דה-גול" הכל היה חלק (הטיסה, מזג האוויר והאווירה), שנחתנו בש"ת "דה-גול" התחילו דברים להסתבך:
ראשית - טרמינל 3 מרוחק משאר הטרמינלים ויש לקחת "שאטל", אחרית השעה היתה 16:30 אז "הלכתי"...יותר נכון רצתי לתפוס את הרכבת ל"בורדו" היוצאת מטרמינל 2 בשעה 17:05, וכל זאת בגלל שבאותו יום "התחשק" לצרפתים לפתוח רק דלפק אחד לביקורת דרכונים לכל המגיעים מישראל...ואני הייתי מהאחרונים בתור לביקורת הדרכונים !
הגעתי...ואז הסתבר שיש לי עוד 25 דקות עד הרכבת ל"בורדו"...כי השעון בצרפת אינו השעון בישראל...הלכתי לקנות כרטיס וכמו שכבר ידעתי הצרפתים לא אוהבים לדבר/לקרוא אנגלית !!!
כל השילוט בצרפתית...מה עושים ?!, למזלי לאחר כמה דקות הגיע לקופה האוט' צרפתי דובר אנגלית וסייע בידי להוציא כרטיס נסיעה בקו "פאריס"-"בורדו", רק דבר אחד הוא שכח להסביר לי איך מפרשים את מה שכתוב בכרטיס...לך תדע.
ירדתי לרציף, חיפשתי את מקומי על הרציף (לכל קרון קיים מיקום מדיוק על הרציף), חיכיתי לרכבת שהגיע בדיוק בזמן...עליתי לרכבת, התיישבתי...הרכבת יצאה לדרכה ואז לאחר 15 דקות של נסיעה...מגיע נוסע שלא מבין אנגלית ואומר שאני יושב במושב שלו...הכיצד ?! גם אצלי וגם אצלו כתוב F64...מסתבר שבקרון יש 64 בסיפון העליון...ו...64 בסיפון התחתון, רק שאני לא יודע צרפתית והבחור היה מאד סובלני והסביר לי בתנועת ידיים שאמשיך לשבת והוא ירד לסיפון התחתון...וכך היה (תודה לאותו צרפתי אלמוני, שהתנהג בנימוס רב וגם מחל מכבודו !).
וככה נסעתי ("טסתי") בשלוש שעות וקצת "בורדו", השעה היתה 22:00 !
עוד בדרך שוחחתי עם רעייתי שתחיה וקיבלתי ממנה את פרטי המלון בו הוזמן עבורנו (חמותי, גיסתי בחדר אחד ואני ורעיית בחדר השני) לינה...כמו כן הסתבר שהן יצאו מאוחר מהביקור אצל גיסתי מ' ולכן גם הם יגיעו מאוחר למלון...כך שכניראה נגיע ביחד.
המלון נמצא ליד שדה התעופה...שאלתי במודיעין כיצד מגעים לש"ת והם הפנו אותי לקו מס' 1 הנמצא ממש ביציאה מתחנת הרכבת ויוצא כל 10 דקות (בלילה 20 דקות) לעבר שדה התעופה.
קניתי במכונה כרטיס (מזל שהיו לי מטבעות...לא מקבלים כרטיסי אשראי זרים !!!), עליתי על האוטבוס, הפעלתי Google Map ועקבתי אחרי נתיב הנסיעה של האוטבוס אל עבר היעד...לאחר 28 דקות (23:00) ירדתי בתחנה שנמצאת 100 מטר מהמלון...התקשרתי לרעייתי והיא יצאה לקראתי מהמלון שלפני 5 דקות נכנסו אליו עם הרכב השכור, ככה התאחדנו להמשך הטיול המשותף !
לגבי המלון, לא הרחיב בפרטים ...הוא לא היה משהו, פשוט מוטל דרכים הקרוב לש"ת ונלקח עקב הצורך של חמותי וגיסתי להגיע על הבוקר מוקדם לש"ת לטיסה חזרה לארץ.