חפש בבלוג זה

יום שבת, 14 בספטמבר 2019

14/09/2020 אל "בורדו" ...למסיבת סוף הקיץ !

זהו...עוד 36 שעות ואנחנו בדרך הביתה, אבל לפני כן אנחנו נוסעים ל"עיר הגדולה" "בורדו" בירת החבל.

השכמנו, אכלנו ארוחת בוקר שהוגשה ע"י מארחנו ברחבה מול הבריכה, (רוב המאכלים הינם מעשי ידיהם והסלטים והריבות הינם מהעצים והגינה שליד הבריכה) ארזנו את המזוודות, קיבלנו את ברכת הדרך ממארחנו ויצאנו לדרכנו אל העיר הגדולה...

היות ויצאנו מוקדם יחסית...תוך פחות מ - 22 דקות היינו כבר במרכז העיר העתיקה של "בורדו", בחניה הציבורית הנמצאת מערבית ללשכת התיירות המקומית.

בדרך ראינו כל מיני אנשים עם כלי נגינה בידיהם בעקר...כלי נשיפה הולכים ומתקבצים באזור החניה ומול "בריכת המראות" (תכף יבוא ההסבר על זה ועל זו)

חנינו, לקחנו כרטיס חניה ויצאנו אל עבר לשכת התיירות המקומית, אספנו מפה, קיבלנו המלצה על מסלול מעגלי והחלטנו ללכת מהסוף להתחלה...

אבל לפני כן שרותים..., יש כאלו בנמצא באמצע הרחוב, שירותים אוטומאטיים  !, הכל נקי מצוחצח אבל הבעיה העיקרית...האור, כל שניה האור נפסק, אז מה עושים ?! "מנפנפים" עם היד וזה עובד !

הלכנו אל הנהר וכיכר הבורסה (Place de la Bourse) , הכיכר המרכזית של העיר, מוקפת בבניינים קלאסיים מהמאה ה-18 ובמרכזה "ברכת השתקפות"

"ברכת המראות" או ה"השתקפות" הינה רחבה ענקית מול משרדי העיריה ושער הכניסה הראשי לרובע העתיק הבנויה מאריחי שיש גדולים וחלקים כמו מראה שאותם מכסה שכבה דקה של מים, הגורמת לכך שהסביבה והמיבנים ישתקפו בם כמראה.

התחלנו את הסיבוב והשעה כבר 10:00 ואז... נשמעו תרועות של חצוצרות והתחילה שמחה והילולה גדולה ברחובות העיר העתיקה, ומה הסתבר:

הגענו אל "בורדו" בדיוק בסופ"ש האחרון של אירועי הקיץ והיום מתקיים אירוע הסיום...אירוע מתמשך הכולל תחרויות ספורט, פסטיבל ומצעד תזמורות כלי נשיפה ועוד אירועי רחוב...בקיצור הולך להיות יום ולילה מהחלומות וכך היה...

זה התחיל בפסטיבל תזמורות כלי הנשיפה, עבר לארוחת צהרים באווירה עליזה ושמחה והסתיים במופע זיקוקים אדיר שנמשך למעלה מ - 30 דקות !

ומכל זה נהנינו תוך כדי שאנחנו משוטטים לנו בין סמטאות והרחובות של העיר העתיקה "בורדו".