חפש בבלוג זה

יום רביעי, 11 בספטמבר 2019

11/09/2019 - היום מתחילים לטייל... מ"בורדו" ל"סרלא(ט)" ובחזרה ל"מונטנג'יאק"

אחרי כמעט יממה ללא שינה, השכמנו קום (07:00), התארגנו על המזוודות, הלכנו לאכול' ויצאנו אל עבר שדה התעופה של "בורדו" - "מרג'נייאק" (Merignac" Air Port") להביא את חמותי וגיסתי א' לטיסה חזור לארץ...הסתמכנו על ה - Google Map כדי להגיע לש"ת ולא על השילוט וזה מה שגרם לנו לעשות "הקפה חוזרת" ולהאריך את הדרך בעוד 15 דקות...הגענו, נפרדנו לשלום ויצאנו לכיוון מערב...רעייתי שתחיה הכינה רשימת אתרים מומלצים לביקור באזור "בורדו" שהסתבר בדיעבד שהם בכלל רחוקים 150-200 ק"מ מ"בורדו" המטרופולין ובהגדרה של התייר המצוי הם בכלל שייכים לחבל "דורדון" (ע"ש נהר "Dordogne" הזורם במרכז החבל)...אז יצאנו לדרך, עולים על האוטוסטרדה A89 מ"בורדו" ל- "Perigueux" , והיות והיום יום רביעי כיוונו את עצמנו לעבר העיר "Sarlat la Caneda" כי ביום רביעי מתקיים בעיר "שוק איכרים" הנחשב לגדול מכל השווקים באזור ה"דורדון", המרחק 189 ק"מ, שעתיים ורבע של נסיעה שרובה על ה- A89 עוברים ל D-67 ומגיעים לעיירה "Montignac" (שעוד נשוב אליה בהמשך...) היושבת על נהר ה"ווזאר"  ("Vézère")...מהעיר הזאת ממשיכים על D704 עד לעיר "סארלה(ט)".

בדרך כשאנחנו יורדים מהכביש המהיר...רעיתי מתחילה להגיד ש"האזור הזה מוכר לה...?!", עוד סיבוב ועוד עיקול שלט מימין שלט משמאל ורעייתי טופסת את הראש ואומרת...באיזור הזה הייתי עם אימי ואחותי...באזור הזה ביקרנו את אחותנו מ'...ומסתבר שבדיעבד גיסתי שתחיה חייה כאן בתוך האיזור הזה רק שלא ניתן לשוב ולבקר אותה !!!, המשכנו בדרכנו לעבר "סארלה(ט)" שלפתע באחד השדות אנחנו רואים מכונה משונה שניראת כמו קטפת כותנה ישנה ...רק שיושבים עליה 10 "תיאלנדים" וקוטפים עלים גדולים....
שלאחר שהסתובבנו ועצרנו לידם (לגלות את סוד העניין) שזה שדה "טבק" וזו השיטה ה"מכנית" לקטיפה של העלים, כשעצרנו נגשה אלינו בחורה שניראת כמו "פילפינית" ודיברה אנגלית במבטא "פיליפיני" והסתבר שהיא אכן פילפינת שחברה הצרפתי אחראי על קטיף עלי הטבק.

היא כיבדה אותנו ב"נקטרינות" שנקטפו זה עתה מהעץ, אנחנו צילמנו קצת והמשכנו בדרכנו...עד "סארלה(ט).
הגענו לעיר, השעה היתה 12:15, בגלל שהיום יום רביעי השוק נסגר בשעה 14:00...מצאנו חניה ללא תשלום, הלכנו כ- 500 מטר ברגל ונכנסנו לתוך ה"שוק"...מה זה "שוק איכרים", באמת אחד הגדולים שראינו עד היום.
הסתובבנו בשוק בין הדוכנים...המראות יפים, הריחות פחות (ריח עז של גבינות מעושנות ומסריחות), והיות שכבר עבר זמן מאז שאכלנו ארוחת בוקר, עצרנו בדוכנים השונים ובדקנו את הסחורה...באחד הדוכנים עמדה מוכרת שניראת לנו מוכרת (ועוד תהיה "מוכרת") שהציע למכירה כל מיני חמוצים מסוגים שנים עם כל מיני ממרחים העשויים מעגבניות, בזיליקום, זיתים ("טפנד") עצרנו וקנינו לנו מאכלים כאלו ואחרים: זיתים, שום כבוש, ממרח עגבניות ובזיליקום, עגבניות מיובשות וכו, המשכנו לחפפש מאפים...משום מה הלחמים כבר נגמרו אז חיפשנו מאפיה...שלחו אותנו לרחוב הראשי, חיפשנו שלט עם הכיתוב "Boulangerie" בתחילה לא מצאנו אבל לאחר שיטוט ברחוב הראשי מצאנו את מבוקשנו...הלחם נפרס ויצאנו לחפש פינה לשבת ולאכול ארוחת צהרים...תוך כדי הליכה ראינו שה"שוק" מתחיל להסגר ובשעה 14:00 לא היה זכר לאירוע...הכל היה מקופל ופועלי הנקיון כבר החלו לנקות את הרחובות משאריות הזבל (כי הרוב פונה ע"י בעלי הדוכנים) והליכלוך שכיסו את המדרכות והכבישים הצרים.

התיישבנו בכניסה לעיר העתיקה בגינה, בצל העץ ופרסנו לעצמנו ארוחת צהרים מדברי המזונות שרכשנו בשוק, בינתיים בדקתי היכן ניתן ללון באזור באמצעות האפליקציה החביבה עלינו "Booking.com".
מצאנו דירת חדר בעיירה Montignac , הדירה נראתה טוב בתמונות ולכן בחרנו....מה שיהיה יהיה !
"התקפלנו" ויצאנו לדרך לעבר מקום הלינה...הגענו לעיירה, השעה היתה 15:00, החננו את הרכב וחיפשנו רגלית את הדירה...הסתבר שהדירה נחבאת בסימטה צרה היוצאת מהדרך הראשית...הגענו לדירה, בדיוק בזמן שעוד עבדו להכין אותה לשהותנו, לקחנו את המפתח, התיישבנו בבית הקפה הסמוך ואחרי חצי שעה שבנו לדירה שהכילה מטבח מאובזר עם פינת אוכל, חדר שינה (שכוננית מדפים מפרידה בינו ובין המטבח וחדר רחצה גדול...בקיצור דירת חדר וחצי שמתאימה לזוג בחופשה.

הבאנו את הרכב ליד הדירה, פרקנו את המזוודות, והלכנו לנוח...בשעה שש בערב יצאנו לחפש מקום לאכול ארוחת ערב, הסתובבנו בישוב השוכן על נהר ה- "Vezere" מחפשים מקום לאכול ...אך כבר כל המסעדות היו בשלב של סגירה וכאשר הסתבר לנו שבשעה 19:00 ולא מצאנו מסעדה להשביע את רעבוננו,

מיהרנו אל הסופר הקרוב וקנינו לנו פשטידה קפואה, ירקות, ופירות וכמובן בקבוק יין אדום וחזרנו לעבר הדירה, הכנו ארוחת ערב, ומייד לאחריה נרדמנו כי ה-24 השעות האחרונות היו מעייפות...